De jaarlijkse Beursvloer in een ander jasje

_________________________________

AssenvoorAssen organiseert op 31 mei samen met Ondernemend Assen het jaarlijks terugkerende evenement de Beursvloer. “Dit jaar krijgt het event een geheel andere invulling”, vertelt Sonja Dijkstra. “Tijdens de Beursvloer 2.0 gaan verschillende teams direct aan de slag met uitdagingen, die andere bedrijven en organisaties hebben ingebracht.”

Sonja Dijkstra (48) is een van de organisatoren van de Beursvloer. In het dagelijks leven is Dijkstra opleidingsmanager bij het businesscollege van het Drenthe College. Als lid van de matchgroep van AssenvoorAssen houdt zij zich vooral bezig met het koppelen van vraag en aanbod. “Heeft een winkelier paspoppen over, dan kijken we of we daar een andere ondernemer blij mee kunnen maken. Zoekt iemand een ruimte of wat extra handen voor een evenement, dan kijken we of we dat met gesloten portemonnee onderling kunnen regelen.”

Beursvloer 2.0

“De Beursvloer werkt hetzelfde”, vervolgt Dijkstra. “Het is een concept dat al een aantal jaren draait, waarbij mensen op basis van vraag en aanbod met elkaar in contact komen. Dit jaar hebben we voor een iets andere opzet gekozen. Teams met mensen uit het bedrijfsleven buigen zich, ieder vanuit hun eigen expertise en ervaring, over uitdagingen (challenges) waar organisaties mee te maken hebben. Door dit vanuit verschillende invalshoeken te benaderen kunnen verrassende oplossingen ontstaan. Leden en bedrijven kunnen zich hiervoor zowel individueel of als team aanmelden.”

Challenges

Eén van de uitdagingen is ingebracht door Mercurius Marching-/Showband Assen. Zij worstelen met de vraag of het mogelijk is een nieuw pand en opslag te krijgen. Bij welke partijen kunnen zij daarvoor het beste aankloppen?
COC Zonder Stempel heeft de vraag ingebracht hoe zij het onderwerp LHBTIQ+ op de agenda kunnen krijgen bij bedrijven en hun medewerkers, waarbij de daarvoor opgeleide ervaringsdeskundigen van de LFB STERKplaats Assen kunnen worden ingezet. Wat is de beste strategie? Welke zorgorganisaties willen hierover meepraten? Welke samenwerkingspartners zijn daarbij nodig?
Daarnaast heeft Coöperatie OngeEikt zich aangemeld met een vraag over het oprichten van een circulair warenhuis, en is de buurthuiskamer van het Leger des Heils benieuwd hoe zij als, ontmoetingsplaats voor buurtbewoners en ondernemers uit de buurt, meer impact kan hebben.

Reuring

Dijkstra is heel enthousiast over AssenvoorAssen en de Beursvloer. “We proberen lokaal maatschappelijke impact te maken. We koppelen vraag en aanbod en we laten ondernemers met elkaar in contact komen. Als er meer wordt samengewerkt, is de impact groter. Ik ben een netwerker. Ik weet vaak wel wat waar te halen is en wat ondernemers te bieden hebben. Ik heb natuurlijk niet altijd de oplossing paraat, maar ik kan mensen wel op weg helpen en dat doe ik graag. Ik denk dat we het elkaar een stuk makkelijker kunnen maken door elkaar om hulp te vragen. Dat doe je niet koud, maar vanuit relatie. Ik vind het tof als er reuring en chemie ontstaat”


De Beursvloer 2.0 vindt plaats op woensdag 31 mei van 14.00 – 17.30 uur op het podium van de grote zaal in De Nieuwe Kolk. Namens AssenvoorAssen organiseert Sonja Dijkstra het event dit jaar samen met Annette Weijnans (Olympia uitzendbureau), Helena Hartholt (Coöperatie OngeEikt), Diana Gorter (Werkplein Drentsche Aa), Elly van der Woude (Interzorg), Jovancka Homan (Interzorg), Hans de Willigen (De Willigen + Partners) en Hilde van der Zee (Ondernemend Assen).

Tekst en foto: Newz Marketing & Media

Tekst en foto: Newz Marketing & Media